Berichten over Zorg

1. Rijtjeshuis.jpg
    Willeke binnen.jpg
    Door Willeke de Jager op 7 februari 2023

Eerst een huis, dan de rest

‘Een van de mooiste moment van mijn leven was toen ik de sleutel kreeg van mijn sociale huurwoning’. Het is de rake uitspraak van een ervaringsdeskundige, vertelt tijdens de ontmoeting met de raad. Vanaf het moment dat hij een eigen huis had, kon hij weer leren meedraaien in de maatschappij.

Lees meer over "Eerst een huis, dan de rest"
  2. Statie.jpg
    Door Erik Jan Aalbers op 20 januari 2021

Reactie op besluit Pluryn om leerwerkplek voor kwetsbare mensen te sluiten

In de eerste week van dit pas begonnen jaar, besloot Pluryn om leer-werkbedrijf Statie op het NS-station te sluiten. In 2019 waren we er als fractie nog op bezoek, met (waarnemend) kamerlid Nico Drost.

We waren toen onder de indruk hoe het gebouw, na jaren leegstand, nu een prachtige bestemming had gekregen: een beschermde werkplek voor de medewerkers. Zij kunnen in alle rust horeca-ervaring opdoen. En als het goed gaat, geleidelijk meer op de voorgrond de rol van gastvrouw of -heer op zich nemen. Wij waren blij met déze invulling van het stationsgebouw na jaren leegstand. Statie is hét inclusieve visitekaartje van Apeldoorn voor elke  treinreiziger die Apeldoorn bezoekt. Om te wachten, te lunchen, te vergaderen of te flexwerken.

Lees meer over "Reactie op besluit Pluryn om leerwerkplek voor kwetsbare mensen te sluiten"

3. image2
    Door ChristenUnie Nieuws op 11 januari 2018

Verzorging zieke kinderen moet ook in 2018 goed geregeld!

Vanaf 1 januari is de landelijke regelgeving rondom de medische verzorging van zieke kinderen veranderd. Raadslid Hanna Riezebos zet zich namens de fractie al jaren in voor de positie van kwetsbare kinderen, en stelde om die reden de volgende vragen aan de wethouder:

Lees meer over "Verzorging zieke kinderen moet ook in 2018 goed geregeld!"