Berichten over Marktplein

1. raadhuis 13 11 2020.jpg
    Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 13 november 2020

Na de algemene beschouwingen vorige week volgde deze week de besluitvorming over de begroting voor de komende jaren.

Een begroting waarvan wij toen al hebben aangeven dat deze 'beleidsarm' genoemd mag worden: weinig echt forse wijzigingen in lopende plannen. Op één ding na: die vermaledijde markthal. Hoe wij daarover denken hebben wij één en andermaal duidelijk gemaakt

Toch hebben wij vóór de begroting gestemd. Hoe zit dat dan?

Lees meer over "Wij hebben ingestemd met de begroting - maar dat maakt ons nog geen voorstander van die markthal"
  2. marktplein werkzaamheden.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 27 oktober 2020

Uw mening telt: wel of geen markthal bouwen op het marktplein?

Bijna 2 jaar geleden konden Apeldoorners hun stem uitbrengen op het ontwerp van hun keuze voor de herinrichting van het marktplein. Meer dan 25.000 inwoners gaven gehoor aan die oproep.

Lees meer over "Uw mening telt: wel of geen markthal bouwen op het marktplein?"
  3. marktplein vanaf raadhuis.jpg
    Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 2 juli 2020

Tunnelvisie is ook een visie

Toen vorig jaar bleek dat de herinrichting van het Marktplein fors duurder uitpakte dan oorspronkelijk begroot was (1,8 miljoen euro meer dan de 2,3 miljoen euro waarmee rekening gehouden werd) zorgde dat voor “gedoe” in de gemeenteraad. Wat mij betreft volkomen terecht. Er kwam een onderzoek naar het uit de hand lopen van grote projecten en de cultuur in het stadhuis moest op de schop. We maakten een kritisch filmpje, schreven er verschillende artikelen over op deze site en kwamen bij de begroting van vorig jaar met het plan om het Plein van de Stad “in de ijskast” te zetten. Vorige week stond het opnieuw op de agenda. Met een ietwat merkwaardige uitkomst.

Lees meer over "Tunnelvisie is ook een visie"
  4. Marktplein Raadhuis.jpeg
    Door Erik Jan Aalbers op 27 mei 2020

Is er geleerd van Plein van de Stad?

Fouten maken mag, maar dan moet je er wel wat van leren. Dat is zo bij kinderen, dat is zo bij volwassenen en dat is ook zo bij organisaties. Apeldoorn wil een Lerende Organisatie zijn. Wat is de stand van zaken? Heeft de gemeente geleerd van het Plein van de Stad?

Wat mij betreft is de organisatie op de goede weg. Veel voornemens uit het beheersplan zien we terug. Tegelijk mag er wel meer tempo gemaakt gaan worden: ik heb niet de indruk dat de organisatie al 100% op scherp staat.

Lees meer over "Is er geleerd van Plein van de Stad?"
  5. stopbord2.jpeg
    Door Erik Jan Aalbers op 14 oktober 2019

Plein van de Stad: het is menens

‘Dag agent, reed ik te hard?‘
    ‘Nee meneer, u vloog te laag...’
    Lees meer over "Plein van de Stad: het is menens"
  6. plein vd stad.png
    Door Erik Jan Aalbers op 8 oktober 2019

Plein van de Stad: verwarmd of in de ijskast?

Familie van Apeldoorn wilde op vakantie. Er was al een goede gebruikte auto aangeschaft, maar die had nog wel een grote beurt nodig.
    Er werd een prijsvraag uitgeschreven in het gezin. En de meeste stemmen gingen naar het plan om voor de vakantie een caravan te kopen. Iedereen vond het een geweldig idee.
    Lees meer over "Plein van de Stad: verwarmd of in de ijskast?"