Berichten over Woningbouw

Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 15 oktober 2020

Apeldoorn 2040: ambitie mag, maar hou oog voor wat echt telt

Vanavond presenteert het college van B en W hun visie voor Apeldoorn 2040. Een document vol ambities voor het Apeldoorn van de toekomst. Hieronder onze reactie Down pointing backhand index

Lees meer over "Apeldoorn 2040: ambitie mag, maar hou oog voor wat echt telt"
  2. Westpoint.jpg
    Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 24 september 2019

Re: Westpoint

Onlangs vroeg ik er in de wandelgangen nog naar: "Hoe staat het nou eigenlijk met Westpoint?". Ik werd op mijn wenken bediend. Maar ik moet nu wel iets rechtzetten.

Lees meer over "Re: Westpoint"
  3. DeHaere.jpg
    Door Willeke de Jager op 12 september 2019

Op bezoek bij Woonwagenbelangen Apeldoorn

Vorige week was ik samen met Peter Kranenburg uitgenodigd door Woonwagenbelangen Apeldoorn om hun woonwagenkampen te komen bekijken. Dat vind ik nou een van de leukste dingen van de lokale politiek: op plekken komen waar ik anders niet snel kom.

Lees meer over "Op bezoek bij Woonwagenbelangen Apeldoorn"
  4. filmpje willeke.png
    Door Willeke de Jager op 18 juli 2019

De toekomst van Apeldoorn

Wat voor gemeente willen we zijn richting 2050? En welke ontwikkelingen geven we daarvoor de ruimte? Technologie? Duurzaamheid? Economie? De samenleving? De aankomende omgevingsvisie vraagt om keuzes. De ChristenUnie Apeldoorn kiest voor een gemeente waarin de burger centraal staat. Omzien naar elkaar, ruimte voor burgercollectieven, aandacht voor de buurten en dorpen, en focus op lokaal bestuur.

Lees meer over "De toekomst van Apeldoorn"
  5. Nieuws Willeke Buytolet.jpg
    CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB
    Door ChristenUnie Nieuws op 15 april 2019

Er zijn signalen dat nieuwbouw koopwoningen in Apeldoorn worden verhuurd in een duurdere wooncategorie dan waar de woning voor gebouwd werd. Bijvoorbeeld een koopwoning uit het middensegment die meteen verhuurd wordt boven €900 per maand, oftewel in het dure huursegment.

Dit is oneerlijk en onwenselijk omdat er al een tekort aan huizen is in het middensegment. Willeke de Jager en Erik Jan Aalbers stelden namens de ChristenUnie Apeldoorn vragen op voor het college:

Lees meer over "Schriftelijke vragen ChristenUnie Apeldoorn over doorverhuren nieuwbouwkoopwoningen in een duurder segment"
  6. Webblog 15-10 Willeke Woningmarkt
    Door Willeke de Jager op 15 oktober 2018

De Woonagenda

Woont u prettig? Grote kans van wel. In Apeldoorn zijn we over het algemeen best tevreden met onze woning en onze woonomgeving. Verder kennen we in Apeldoorn niet de problemen zoals in de Randstad met een oververhitte woningmarkt. Toch?

Lees meer over "De Woonagenda"

Labels: ,