Blogs per auteur

1. klm 737 vliegtuig lelystad airport
    Door Ben Bloem op 30 mei 2018

Belevingsvlucht

Sommige dingen moet je beleven. De langverwachte en veelbesproken "belevingsvlucht" van Lelystad Airport vliegt vandaag over Apeldoorn. ChristenUnie kamerlid Eppo Bruins heeft zich hiervoor namens inwoners en gemeenten in de regio hard voor gemaakt in Den Haag. Welgeteld 4 keer vliegt de Boeing 737 over Apeldoorns gebied, met name boven Klarenbeek.

Lees meer over "Belevingsvlucht"
  2. Webblog Ben 27-03 (2)
    Door Ben Bloem op 27 maart 2018

Dank jullie wel!

Het was geloof ik ook de titel van ons laatste bericht, maar toch. Dankbaarheid is wat mij na de uitslagenavond vooral is bijgebleven. Inmiddels is ook de definitieve uitslag bekend en weten we dat ruim 6.000 Apeldoorners hun vertrouwen in de ChristenUnie hebben uitgesproken. En dat maakt mij ontzettend dankbaar en nederig.

Lees meer over "Dank jullie wel!"
  3. Kieslijst
    Door Ben Bloem op 19 maart 2018

Ik heb je nodig. Echt.

Het klinkt zo eenvoudig misschien, maar het is zo waar. Nog heel even en we mogen weer naar de stembus. En wij - alle 28 mensen op de kieslijst van de ChristenUnie Apeldoorn - kunnen niet zonder jouw stem. En die van je buurman en buurvrouw, je collega, en de mensen in jouw kerk of straat.

Lees meer over "Ik heb je nodig. Echt."
  4. Webblog 22-1-18 Hanna Herdenking
    CU-Apeldoorn_039_0C0A0377.jpg CU-Apeldoorn_034_0C0A0352.jpg
    Door Hanna Riezebos, Ben Bloem op 23 januari 2018

Herdenking Apeldoornsche Bosch

Let op je gedachten, want dat worden woorden. Let op je woorden want dat worden je daden. Let op je daden want dat worden je gewoontes. (Bron: Talmoed)

Lees meer over "Herdenking Apeldoornsche Bosch"
  5. Vredeswandeling
    Door Ben Bloem op 2 januari 2018

Gelukkig nieuwjaar!

Geluk. Ja, wat is dat eigenlijk? En waarom zijn we toch zo vaak on-gelukkig?

Lees meer over "Gelukkig nieuwjaar!"
  6. 597519535_1280x720
    Door Ben Bloem op 5 september 2017

Apeldoorn niet sociaal? Gaat toch fietsen!

Ergens gelezen, afgelopen week. "Ooit stond Apeldoorn op de kaart om zijn sociale hart". Het zou wat mij betreft een interessante vraag kunnen zijn voor ons burgerpanel. Of beter nog: een landelijke peiling of wedstrijd met als vraag "Hoe sociaal is jouw gemeente?". En dan een cijfer.

Dan durf ik de gok te wagen dat het nog wel eens best mee zou kunnen vallen met dat asociale van Apeldoorn. Niet voor niks staat Apeldoorn op een fraaie 7e plek van de gelukkigste gemeenten in Nederland.

Lees meer over "Apeldoorn niet sociaal? Gaat toch fietsen!"