Berichten over Plannen

Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 15 oktober 2020

Apeldoorn 2040: ambitie mag, maar hou oog voor wat echt telt

Vanavond presenteert het college van B en W hun visie voor Apeldoorn 2040. Een document vol ambities voor het Apeldoorn van de toekomst. Hieronder onze reactie Down pointing backhand index

Lees meer over "Apeldoorn 2040: ambitie mag, maar hou oog voor wat echt telt"
  2. raadzaal zw.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 12 september 2020

We zijn weer begonnen

We waren wel toe aan reces. Maar als je een aantal weken - veelal in eigen land - hebt kunnen genieten van de rust en het mooie weer, dan komt ook de tijd dat je weer zin hebt om te beginnen!

Lees meer over "We zijn weer begonnen"
  3. marktplein vanaf raadhuis.jpg
    Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 2 juli 2020

Tunnelvisie is ook een visie

Toen vorig jaar bleek dat de herinrichting van het Marktplein fors duurder uitpakte dan oorspronkelijk begroot was (1,8 miljoen euro meer dan de 2,3 miljoen euro waarmee rekening gehouden werd) zorgde dat voor “gedoe” in de gemeenteraad. Wat mij betreft volkomen terecht. Er kwam een onderzoek naar het uit de hand lopen van grote projecten en de cultuur in het stadhuis moest op de schop. We maakten een kritisch filmpje, schreven er verschillende artikelen over op deze site en kwamen bij de begroting van vorig jaar met het plan om het Plein van de Stad “in de ijskast” te zetten. Vorige week stond het opnieuw op de agenda. Met een ietwat merkwaardige uitkomst.

Lees meer over "Tunnelvisie is ook een visie"
  4. Alternatieve begroting.PNG
    Door ChristenUnie Nieuws op 13 november 2019

ChristenUnie Apeldoorn presenteert alternatieve begroting

Onder het motto “de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten” komt de ChristenUnie Apeldoorn met een alternatieve begroting voor de gemeentekas. Met in totaal 24 alternatieve voorstellen op de plannen van het college van B en W hopen zij hun collega raadsleden te inspireren om andere keuzes te maken.

Lees meer over "ChristenUnie Apeldoorn presenteert alternatieve begroting"
  5. filmpje willeke.png
    Willeke binnen.jpg
    Door Willeke de Jager op 18 juli 2019

De toekomst van Apeldoorn

Wat voor gemeente willen we zijn richting 2050? En welke ontwikkelingen geven we daarvoor de ruimte? Technologie? Duurzaamheid? Economie? De samenleving? De aankomende omgevingsvisie vraagt om keuzes. De ChristenUnie Apeldoorn kiest voor een gemeente waarin de burger centraal staat. Omzien naar elkaar, ruimte voor burgercollectieven, aandacht voor de buurten en dorpen, en focus op lokaal bestuur.

Lees meer over "De toekomst van Apeldoorn"