Berichten over Apeldoorn

CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB
    Door ChristenUnie Nieuws op 18 juni 2021

Reactie ChristenUnie Apeldoorn op ontwikkelingen Apeldoornse raad

In de afgelopen weken zijn diverse berichten in de media verschenen over een interne ruzie binnen de Apeldoornse D66 fractie. Onze fractie is daarvan geschrokken. Helaas moesten wij aanzien hoe collega’s elkaar publiekelijk beschuldigden en afvielen.

Inmiddels hebben drie van de vier raadsleden zich afgesplitst van D66, zij gaan onder een nieuwe naam verder. Daarmee heeft de huidige coalitie geen meerderheid meer in de raad. De VVD, Lokaal Apeldoorn, CDA en GroenLinks hebben aangegeven zonder D66 verder te gaan, zij vormen nu gezamenlijk een minderheidscoalitie. Ook het college gaat in afgeslankte vorm door: Maarten van Vierssen, een door ons gewaarde D66 wethouder is opgestapt.

Op dit soort momenten laat de politiek zich van zijn slechtste kant zien en dat betreuren wij zeer.

Lees meer over "Reactie ChristenUnie Apeldoorn op ontwikkelingen Apeldoornse raad"

Labels: ,

2. FotoJeugd1.jpeg
    WhatsApp Image 2020-12-08 at 12.37.15 (1).jpeg CU-Apeldoorn_039_0C0A0377.jpg
    Door Ben Bloem, Hanna Riezebos op 19 maart 2019

Samenwerking: de kracht van jeugdzorg

In de ideale wereld zou je tot tien tellen, maar de ideale wereld bestaat niet. En als het stemhokje nadert en er ‘ineens’ een groot onderwerp op tafel ligt waar je je mening over kan geven (de tekorten in de jeugdzorg), dan wordt de verleiding om er iets over te roepen wel erg groot.

Misschien is het dan ook niet verbazingwekkend dat partijen zich laten verleiden tot paniekvoetbal. Onze Apeldoornse collega’s van het CDA lijken de knoop al te hebben doorgehakt: er moeten minder aanbieders komen.

Lees meer over "Samenwerking: de kracht van jeugdzorg"

Labels: ,