Berichten over Apeldoorn

1. Groepsfoto muur kleuren.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 17 juni 2023

Voorjaars-ledenvergadering bij Stichting de Herberg

Op 27 juni organiseert de afdeling ChristenUnie Apeldoorn een Algemene Ledenvergadering bij Stichting de Herberg. Vanaf 19:30 bent u welkom voor het formele deel. Het informele deel zal starten vanaf een uur of 20:00 waar we gezamenlijk afscheid nemen van Ben als raadslid.

Lees meer over "Voorjaars-ledenvergadering bij Stichting de Herberg"

Labels:

2. Ben muur.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 2 juni 2023

ChristenUnie raadslid Ben Bloem vertrekt uit de gemeenteraad in Apeldoorn

ChristenUnie raadslid Ben Bloem neemt afscheid van de Apeldoornse gemeenteraad. Bloem was ruim 9 jaar actief als raadslid, waarvan 5 jaar als fractievoorzitter. Met zijn keuze om afscheid te nemen maakt Bloem bewust ruimte voor andere fractieleden om zich te ontwikkelen in de gemeenteraad.

Lees meer over "ChristenUnie raadslid Ben Bloem vertrekt uit de gemeenteraad in Apeldoorn"

Labels:

3. Smart City.png
    Door Peter Kranenburg op 31 januari 2022

Ophef over 5G en Smart City

Er is op internet en in De Stentor onlangs ophef ontstaan over witte kastjes aan lantaarnpalen. Maar ook over Smart City, witte kastjes in relatie tot een Oostenrijks bedrijf, 5G en straling. Ophef die deels heel terecht is, maar op enkele punten wat ons betreft onnodig.

Lees meer over "Ophef over 5G en Smart City"
  4. Gemeentehuis Apeldoorn.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 18 juni 2021

Reactie ChristenUnie Apeldoorn op ontwikkelingen Apeldoornse raad

In de afgelopen weken zijn diverse berichten in de media verschenen over een interne ruzie binnen de Apeldoornse D66 fractie. Onze fractie is daarvan geschrokken. Helaas moesten wij aanzien hoe collega’s elkaar publiekelijk beschuldigden en afvielen.

Inmiddels hebben drie van de vier raadsleden zich afgesplitst van D66, zij gaan onder een nieuwe naam verder. Daarmee heeft de huidige coalitie geen meerderheid meer in de raad. De VVD, Lokaal Apeldoorn, CDA en GroenLinks hebben aangegeven zonder D66 verder te gaan, zij vormen nu gezamenlijk een minderheidscoalitie. Ook het college gaat in afgeslankte vorm door: Maarten van Vierssen, een door ons gewaarde D66 wethouder is opgestapt.

Op dit soort momenten laat de politiek zich van zijn slechtste kant zien en dat betreuren wij zeer.

Lees meer over "Reactie ChristenUnie Apeldoorn op ontwikkelingen Apeldoornse raad"

Labels: ,

5. FotoJeugd1.jpeg
    Ben binnen.jpg CU-Apeldoorn_039_0C0A0377.jpg
    Door Ben Bloem, Hanna Riezebos op 19 maart 2019

Samenwerking: de kracht van jeugdzorg

In de ideale wereld zou je tot tien tellen, maar de ideale wereld bestaat niet. En als het stemhokje nadert en er ‘ineens’ een groot onderwerp op tafel ligt waar je je mening over kan geven (de tekorten in de jeugdzorg), dan wordt de verleiding om er iets over te roepen wel erg groot.

Misschien is het dan ook niet verbazingwekkend dat partijen zich laten verleiden tot paniekvoetbal. Onze Apeldoornse collega’s van het CDA lijken de knoop al te hebben doorgehakt: er moeten minder aanbieders komen.

Lees meer over "Samenwerking: de kracht van jeugdzorg"

Labels: ,