Berichten over Veiligheid

Peter Kranenburg.jpg
    Door Peter Kranenburg op 14 april 2021

Vuurwerk in Apeldoorn: onze overwegingen

Op 15 april spreekt de gemeenteraad van Apeldoorn over vuurwerk. Het dilemma: kiest de ChristenUnie voor een jaarwisseling met consumentenvuurwerk of niet.

Ik ben de politiek ingegaan om mijn verantwoordelijkheid te nemen in het beleid dat gevoerd wordt in Apeldoorn. Ik wil mijn steentje bijdragen en ik wil dat met de mening van anderen en mijzelf, een stevig geluid hoorbaar is in (lastige) discussies.

Ik ben ervan overtuigd dat als mensen op politici stemmen, zij mogen verwachten dat de politicus zoveel mogelijk informatie verzamelt om vervolgens goede besluiten te nemen. Besluiten die recht doen aan het geluid van degene die op ze gestemd hebben én daar verantwoording voor willen dragen. Goede informatie verzamelen, en besluiten nemen op basis van wat de kiezer van die politicus belangrijk vindt.

Lees meer over "Vuurwerk in Apeldoorn: onze overwegingen"
  2. brandweer.jpg
    Jarin_2
    Door Jarin van der Zande op 22 maart 2019
  3. art-bright-celebrate-634688.jpg
    CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB
    Door ChristenUnie Nieuws op 14 februari 2019

College B&W gaat aangenomen motie vuurwerk toch uitvoeren

Het college van B&W van de gemeente Apeldoorn gaat de aangenomen motie van de ChristenUnie voor een vuurwerkonderzoek toch uitvoeren. Eerder liet burgemeester John Berends weten niets in een onderzoek op buurtniveau te zien, maar het college is hierop teruggekomen. Alle inwoners kunnen meedoen aan dit vuurwerkonderzoek, zodat een feitelijk beeld ontstaat over de diverse meningen die in de stad leven.

Lees meer over "College B&W gaat aangenomen motie vuurwerk toch uitvoeren"

Labels: ,

4. Schermafbeelding 2018-10-24 om 14.53.50
    CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB
    Door ChristenUnie Nieuws op 24 oktober 2018

Opleiding en plaatsing brandweervrijwilligers in gevaar door tekort VNOG

De ChristenUnie fractie in Apeldoorn heeft aan het college van Burgemeester en Wethouders schriftelijke vragen gesteld over het begrotingstekort bij de Veiligheidsregio Noord en Oost Gelderland. In de veiligheidsregio zitten 22 gemeenten die samen verantwoordelijk zijn voor de brandweerzorg, rampen- en crisisbeheersing en geneeskundige hulp. Uit de financiële verkenning van 2018 blijkt dat de veiligheidsregio tegen een tekort van 2,5 miljoen euro aan loopt aan het einde van dit jaar. Het opleiden en plaatsen van brandweervrijwilligers lijkt hierdoor in gevaar te komen.

Lees meer over "Opleiding en plaatsing brandweervrijwilligers in gevaar door tekort VNOG"
  5. TOF_2515
    Jarin_2
    Door Jarin van der Zande op 9 maart 2018

ChristenUnie Apeldoorn: Fietser moet vaker voorrang krijgen.

De ChristenUnie fractie in Apeldoorn wil dat de fiets nadrukkelijker voorrang krijgt in de (her)ontwikkeling van wijken en wegen in de gemeente. Verkeerstechnische oplossingen moeten de veiligheid van de fietser verhogen, en het voor inwoners zo aantrekkelijker maken om vaker de fiets te pakken. Met name de veiligheid rondom scholen voor fietsende kinderen en ouders  moet volgens de ChristenUnie beter geregeld worden.

Lees meer over "ChristenUnie Apeldoorn: Fietser moet vaker voorrang krijgen."