Berichten over Jongeren

1. Jongeren buiten.jpg
    Ben binnen.jpg
    Door Ben Bloem op 20 april 2023

‘Graag eerst onderzoek naar noodzaak jongerenbus’

De ChristenUnie behoorde tot de partijen in de gemeenteraad die de motie, zoals die was ingediend op 16 maart, niet wilde steunen. Raadslid Ben Bloem: "Deze motie droeg iets te stellig uit dat de jongerenbus er nu al moet komen."

Lees meer over "‘Graag eerst onderzoek naar noodzaak jongerenbus’"

Labels: ,

2. in gesprek met Paul Blokhuis 2022.jpeg
    Door ChristenUnie Nieuws op 24 februari 2022

Vrijdagavond 4 maart: In gesprek met Paul Blokhuis!

Op vrijdag 4 maart organiseert de ChristenUnie Apeldoorn een thema-avond met voormalig wethouder en staatssecretaris Paul Blokhuis. De afgelopen jaren heeft hij veel mogen doen op het gebied van jeugdzorg, dakloosheid, de ggz en het nationaal preventieakkoord. Hoe kijkt hij terug op zijn periode in het kabinet?

Ga ook met Paul in gesprek over zijn jaren in Den Haag, zijn hobby’s én over zijn dromen voor het Apeldoorn van morgen. En we kijken vooruit naar de komende gemeenteraadsverkiezingen.

We ontmoeten elkaar in het ACEC gebouw, Roggestraat 44 te Apeldoorn. Inloop vanaf 19:30 uur, aanvang 20:00 uur.

Aanmelden kan via christenunie@apeldoorn.nl

Van harte welkom!

Lees meer over "Vrijdagavond 4 maart: In gesprek met Paul Blokhuis!"
  3. kind op fietsje.jpg
    Door Jarin van der Zande op 14 februari 2022

Gezinsstad Apeldoorn

De ‘Gezinsstad Apeldoorn’ is al een heel aantal jaren een speerpunt voor de gemeente. Voor de ChristenUnie betekent dit dat jong en oud zich, onafhankelijk van hoe je gezinssituatie er nu precies uitziet of wat je achtergrond is, welkom en veilig voelt in Apeldoorn. Er zijn de afgelopen jaren hele goede stappen gezet om een mooie gezinsstad te worden. Ik merk, met name in gesprekken in de randstad, dat Apeldoorn ook zo gezien wordt.

Lees meer over "Gezinsstad Apeldoorn"
  4. apple-blank-business-442574.jpg
    Door Jarin van der Zande op 20 december 2018

Verhoging studietoeslag na oproep ChristenUnie

Naar aanleiding van de oproep van ChristenUnie in april dit jaar om de studietoeslag voor studenten met een beperking te verhogen, wordt vanavond tijdens de raadsvergadering een voorstel daartoe ingestemd. Het college van B&W wil met terugwerkende kracht deze studenten ondersteunen met €285,- per maand.

Lees meer over "Verhoging studietoeslag na oproep ChristenUnie"
  5. Study-in-2018
    Door ChristenUnie Nieuws op 22 juni 2018

College wil studietoeslag verhogen na oproep ChristenUnie Apeldoorn

Het College van B&W staat positief tegenover het idee van de ChristenUnie om de studietoeslag voor studenten met een beperking te verhogen. Raadslid Jarin van der Zande deed deze oproep een aantal weken geleden, het college kwam vandaag met een uitgebreide reactie. Ruim 25 studenten maken volgens het college op dit moment gebruik van een studietoeslag van 1000 euro per jaar, maar dit ligt ver onder het landelijk gemiddelde.

Lees meer over "College wil studietoeslag verhogen na oproep ChristenUnie Apeldoorn"