Berichten geschreven door Willeke de Jager

1. filmpje willeke.png
    Door Willeke de Jager op 18 juli 2019

De toekomst van Apeldoorn

Wat voor gemeente willen we zijn richting 2050? En welke ontwikkelingen geven we daarvoor de ruimte? Technologie? Duurzaamheid? Economie? De samenleving? De aankomende omgevingsvisie vraagt om keuzes. De ChristenUnie Apeldoorn kiest voor een gemeente waarin de burger centraal staat. Omzien naar elkaar, ruimte voor burgercollectieven, aandacht voor de buurten en dorpen, en focus op lokaal bestuur.

Lees meer over "De toekomst van Apeldoorn"
  2. Webblog 28-11 Willeke Spel.jpg
    Door Willeke de Jager op 28 november 2018

De energietransitie, een spel?

Afgelopen week speelde ik een bordspel van de Duurzame Energiecooperatie Apeldoorn, kortweg DeA. Iedere speler kreeg een eigen sector toegewezen: product, wetgeving, mensen, planeet, winst of energiebalans. Het doel was om Apeldoorn energieneutraal te maken en als spelers gezamenlijk over de eindstreep te komen. We bouwden windturbines, zonneparken, batterijen voor de opslag voor stroom, legden maisvelden aan, en herbruikten agrarisch afval. Maar het was bijna onmogelijk om alle spelers bij elke speelkaart vooruit te laten lopen. Vooral de spelers wetgeving en mensen bleven ver achter.

Lees meer over "De energietransitie, een spel?"
  3. Webblog 15-10 Willeke Woningmarkt
    Door Willeke de Jager op 15 oktober 2018

De Woonagenda

Woont u prettig? Grote kans van wel. In Apeldoorn zijn we over het algemeen best tevreden met onze woning en onze woonomgeving. Verder kennen we in Apeldoorn niet de problemen zoals in de Randstad met een oververhitte woningmarkt. Toch?

Lees meer over "De Woonagenda"
  4. Webblog 03-07 Willeke Omgevingswet
    Door Willeke de Jager op 3 juli 2018

Botsende belangen - de nieuwe omgevingsvisie

Misschien had u er al van gehoord, misschien nog helemaal niet: de nieuwe omgevingswet komt er aan. De grootste verandering in wetgeving sinds het vernieuwen van de grondwet in 1848, zo heb ik horen zeggen. Dachten we met de decentralisaties in het sociale domein de grote veranderingen wel gehad te hebben, dan komt deze er nog aan.

Lees meer over "Botsende belangen - de nieuwe omgevingsvisie"
  5. Website Foto7
    Door Willeke de Jager op 24 april 2018

BOB - dat geeft vertrouwen

BOB kennen we als rijden zonder alcohol. Als ChristenUnie Apeldoorn fractie kennen we BOB ook als Beeld Oordeel Besluit. Zo meteen meer hierover.

Donderdag 19 april ben ik samen met Peter Kranenburg geïnstalleerd als fractievertegenwoordiger. Een geweldige functie waarin we de vier ChristenUnie raadsleden zullen ondersteunen. Met Jan Werkman als fractieassistent is ons 7-koppige team daarmee compleet.

Lees meer over "BOB - dat geeft vertrouwen"
  6. Webblog 12-3-18 Willeke
    Door Willeke de Jager op 13 maart 2018

Verduurzamen doe je samen

Apeldoorn bezit met de Lindehove binnenkort één van de meest duurzame flatgebouwen van Nederland. De succesformule? Een gedreven Vereniging van Eigenaren en een gemeente die meedenkt.

Lees meer over "Verduurzamen doe je samen"