Berichten over Wonen

1. Rijtjeshuis.jpg
    Door Willeke de Jager op 7 februari 2023

Eerst een huis, dan de rest

‘Een van de mooiste moment van mijn leven was toen ik de sleutel kreeg van mijn sociale huurwoning’. Het is de rake uitspraak van een ervaringsdeskundige, vertelt tijdens de ontmoeting met de raad. Vanaf het moment dat hij een eigen huis had, kon hij weer leren meedraaien in de maatschappij.

Lees meer over "Eerst een huis, dan de rest"
  2. Staaldraad bouw.jpg
    Door Willeke de Jager op 6 december 2022

Bijbouwen: ja! Maar kies daarbij ook voor kwaliteit van de bestaande wijken.

Apeldoorn gaat de komende jaren flink bijbouwen. Er komen bijna 8000 woningen tot 2030 bij en de verwachting is dat daar nog ongeveer 5000 bij komen tot 2040. De reden? We hebben in Apeldoorn en omstreken een flink woningtekort. Net zoals trouwens in grote delen van Nederland. Als ChristenUnie Apeldoorn zijn we blij met deze nieuwbouw, want het is broodnodig om starters, ouderen, gezinnen, statushouders, dak- en thuislozen en andere groepen aan een woning te helpen. We hebben vooral veel betaalbare woningen nodig. Dat betekent veel sociale huur, veel goedkope koop en vrije sectorwoningen met een lage huur. Bouwen we dan niet voor een grote groep mensen die uit het Westen van het land hierheen komt? Wellicht. Maar niet bouwen is geen optie, daarmee helpen we onze eigen inwoners ook niet.

Lees meer over "Bijbouwen: ja! Maar kies daarbij ook voor kwaliteit van de bestaande wijken."

Labels:

3. Webblog 15-10 Willeke Woningmarkt
    Door Willeke de Jager op 15 oktober 2018

De Woonagenda

Woont u prettig? Grote kans van wel. In Apeldoorn zijn we over het algemeen best tevreden met onze woning en onze woonomgeving. Verder kennen we in Apeldoorn niet de problemen zoals in de Randstad met een oververhitte woningmarkt. Toch?

Lees meer over "De Woonagenda"

Labels: ,