Berichten over Omgevingswet

1. Weblog 11-04 Spiegel auto.jpg
    Door Jan Werkman op 11 april 2019

Goed kijken kan altijd beter!

Het is de belangrijkste opgave voor een rijinstructeur: de leerling goed leren kijken. Ik ben momenteel zelf bezig met rijlessen, en er gaat geen les voorbij waarin mijn instructeur me niet zegt goed te kijken naar alles wat er om de auto heen gebeurt. En dat is maar goed ook: het niet zien van een andere bestuurder of een voetganger kan grote gevolgen hebben, en met niet goed kijken breng je niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar. Soms is de politiek net als autorijden: goed kijken is ontzettend belangrijk. In de politiek kijkt men niet naar wat er om de auto gebeurt, maar naar de belangen die meespelen, de effecten van een besluit of de voor- en nadelen van verschillende oplossingen. Recent hebben we hiervan in Apeldoorn twee voorbeelden gezien.

Lees meer over "Goed kijken kan altijd beter!"
  2. Webblog 03-07 Willeke Omgevingswet
    Willeke binnen.jpg
    Door Willeke de Jager op 3 juli 2018

Botsende belangen - de nieuwe omgevingsvisie

Misschien had u er al van gehoord, misschien nog helemaal niet: de nieuwe omgevingswet komt er aan. De grootste verandering in wetgeving sinds het vernieuwen van de grondwet in 1848, zo heb ik horen zeggen. Dachten we met de decentralisaties in het sociale domein de grote veranderingen wel gehad te hebben, dan komt deze er nog aan.

Lees meer over "Botsende belangen - de nieuwe omgevingsvisie"