Berichten over Lijsttrekker

1. Stemmen.jpeg
    Door ChristenUnie Nieuws op 18 februari 2022

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan en dus mogen lijsttrekkers ook in de krant vertellen waar ze voor staan. Deze week in Nieuwsblad Stedendriehoek een interview met Ben Bloem, dat wij graag hier met u delen 👇

Lees meer over "De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten - Interview Ben Bloem in Nieuwsblad Stedendriehoek"
  2. CU-Apeldoorn_010_0C0A0211 geknipt.jpg
    Door ChristenUnie Nieuws op 21 juni 2021

Ben Bloem opnieuw lijsttrekker ChristenUnie

Ben Bloem wordt ook voor de komende gemeenteraadsverkiezingen voorgedragen als lijsttrekker voor de Apeldoornse ChristenUnie. Bloem (40) mocht ook bij de vorige verkiezingen de lijst aanvoeren en is sindsdien fractievoorzitter voor de ChristenUnie in de Apeldoornse gemeenteraad. Daarvoor was hij jarenlang actief als hulpverlener voor Apeldoornse dak- en thuislozen. Naast raadslid is hij momenteel bestuurslid bij enkele Apeldoornse stichtingen, zoals Schuldhulpmaatje en de plaatselijke Voedselbank.

Bloem ziet uit naar de komende verkiezingen en een nieuwe raadsperiode. “We hebben roerige tijden achter de rug. Nu we het einde van de coronacrisis naderen is het tijd om samen uit het dal te klimmen en zorgen dat onze stad en dorpen weer tot bloei komen.” Volgens Bloem zijn ook Apeldoornse inwoners hard geraakt door de crisis en hebben veel sectoren zoals het MKB, de horeca en andere beroepsgroepen het zwaar te verduren gehad.

“Bovendien hebben we voor de komende jaren een aantal forse opgaven. Op het gebied van duurzaamheid bijvoorbeeld. Maar ook de woningnood wordt in onze gemeente flink gevoeld. En we moeten daarbij niet vergeten waar het echt om gaat: onze inwoners. Apeldoorn heeft een sterk sociaal fundament, mensen zien om naar elkaar. Maar jongeren, ouderen en mensen in een kwetsbare sociale of financiële positie hebben onze steun hard nodig”.

Lees meer over "Ben Bloem opnieuw lijsttrekker ChristenUnie"