Blogs per auteur

1. weblog roelof
    Door Roelof Veen op 20 november 2017

Regering en kiezers

Zoals vast iedereen wel heeft gehoord of gelezen, hebben wij een nieuw kabinet. Het heeft lang geduurd, maar toen zaten vier partijen wel op één lijn. Omdat verschillende andere partijen niet wilden regeren (GroenLinks, SP, PvdA) of door andere partijen werden uitgesloten (PVV) was de huidige combinatie de enig mogelijke. Niet willen regeren heeft in elk geval deels te maken met angst voor de volgende verkiezingen. Regeringen moeten soms pijnlijke maatregelen nemen. De afgelopen jaren is dat vaak gebeurd. Beide regeringspartijen hebben dat gemerkt bij de stembus.

Lees meer over "Regering en kiezers"
  2. CU-Apeldoorn_034_0C0A0352.jpg
    Door Roelof Veen op 1 november 2017

CU draagt Ben Bloem voor als wethouder Apeldoorn

De ChristenUnie fractie draagt raadslid Ben Bloem (36) voor als kandidaat wethouder voor het college van Burgemeester en Wethouders in Apeldoorn. Bloem is hiermee de beoogde opvolger van Paul Blokhuis, die vorige week donderdag is beëdigd als staatssecretaris van VWS.

Lees meer over "CU draagt Ben Bloem voor als wethouder Apeldoorn"
  3. Stemmen
    Door Roelof Veen op 2 oktober 2017

Draagvlak en besluiten

In de afgelopen week kregen we weer een aantal mooie voorbeelden te zien van de dilemma’s waarmee iedere bestuurder te maken krijgt als het te nemen besluit veel emotie oproept bij de inwoners.

Lees meer over "Draagvlak en besluiten"