Dank jullie wel!

Ben binnen.jpg
Door Ben Bloem op 27 maart 2018 om 13:33

Dank jullie wel!

Het was geloof ik ook de titel van ons laatste bericht, maar toch. Dankbaarheid is wat mij na de uitslagenavond vooral is bijgebleven. Inmiddels is ook de definitieve uitslag bekend en weten we dat ruim 6.000 Apeldoorners hun vertrouwen in de ChristenUnie hebben uitgesproken. En dat maakt mij ontzettend dankbaar en nederig.

Veel mensen vragen mij hoe ik de verkiezingen en de uitslag heb beleefd. Ja, wij hadden stiekem gehoopt op zetelbehoud, overtuigd van een goede campagne, waarin we goed zichtbaar zijn geweest, online maar ook ook op straat. Maar na de eerste voorlopige uitslag leken we af te stevenen op 3 zetels. En tot op het laatste moment hebben we daar rekening mee gehouden. Wat kun je dan blij zijn als toch blijkt dat het verlies ‘slechts’ 1 zetel is. Vier jaar geleden gingen we van 3 naar 5 zetels. En nu zijn we blij met 4, want we zijn niet terug bij af. En ons gevoel zegt ook dat de ChristenUnie in Apeldoorn springlevend is. Met een jong, fris team, dat in de campagne keihard heeft gewerkt, met een ledenaantal dat de afgelopen 4 jaar met een kwart is gegroeid, en met de vele honderden positieve reacties op sociale media en bij de bezoeken aan markten, koopavonden en andere bijeenkomsten. We zijn dankbaar.

Maar het geeft ook verantwoordelijkheid. Om al die stemmen tot hun recht te laten komen. De komende weken zullen dan ook nog even spannend zijn. Met de VVD als winnaar van de verkiezingen zullen informatie- en daarna formatiegesprekken gevoerd gaan worden. Of de ChristenUnie daarbij wordt uitgenodigd is op dit moment nog de vraag. Alle mogelijkheden liggen open en onze fractie ervaart vooral de verantwoordelijkheid om het “ChristenUnie geluid” te laten weerklinken. Samen met Hanna Riezebos mag ik deze gesprekken voeren. Op de achtergrond zijn Paul en Roelof nog aanwezig voor tips en adviezen. We zijn een goed team samen. Maar we kunnen niet zonder de fractie en niet zonder jullie. We vragen jullie op dit moment vooral om jullie gebed. Bid voor wijsheid en bid voor zegen. Dat Apeldoorn weer een goed bestuur mag krijgen, dat stabiel is en goed is voor de stad. Bid voor Hanna en mij. En bid voor de formateur en het formatieproces. Opdat het goed mag gaan met Apeldoorn.

Dank je wel!

Ben

“Ik wil je vooral aanmoedigen om voor alle mensen te smeken, te bidden en te danken. Ook voor koningen en alle mensen in de regering. Doe dat, zodat we in rust en vrede God zullen kunnen dienen op de manier die Hij wil.” - 1 Tim. 2:1-2

Labels: ,