ChristenUnie raadslid Ben Bloem vertrekt uit de gemeenteraad in Apeldoorn

Ben muur.jpg
Door ChristenUnie Nieuws op 2 juni 2023 om 08:00

ChristenUnie raadslid Ben Bloem vertrekt uit de gemeenteraad in Apeldoorn

ChristenUnie raadslid Ben Bloem neemt afscheid van de Apeldoornse gemeenteraad. Bloem was ruim 9 jaar actief als raadslid, waarvan 5 jaar als fractievoorzitter. Met zijn keuze om afscheid te nemen maakt Bloem bewust ruimte voor andere fractieleden om zich te ontwikkelen in de gemeenteraad.

Ben Bloem heeft zich in de afgelopen 9 jaar vooral ingezet voor een rechtvaardig sociaal domein. Hij was veelvuldig te vinden op die plekken in de gemeente waar de meest kwetsbare inwoners van Apeldoorn de hulp van de overheid het hardste konden gebruiken. Zo maakte hij zich sterk voor passende winteropvang voor dak- en thuislozen, het terrugdraaien van bezuinigingen op het PGB-budget van jongeren en een ruimhartiger beleid voor asielzoekers en Oekraïners in Apeldoorn.

Over zijn keuze om nu te stoppen als raadslid zegt Bloem:"Ik ben dankbaar dat ik namens de ChristenUnie de afgelopen jaren een bescheiden steentje heb mogen bijdragen aan het besturen van onze mooie gemeente. Maar ik neem ook met een gerust hart afscheid, wetende dat er een sterk team staat met jonge, gedreven en getalenteerde mensen. Ik draag het stokje dan ook graag en vol vertrouwen over".

ChristenUnie fractievoorzitter Jarin van der Zande roemt de inzet van Ben de afgelopen jaren:"Ben is een van de meest actieve raadsleden in Apeldoorn. We benoemen in de gemeenteraad vaak dat Apeldoorn een sociale gemeente is, daar heeft Ben nadrukkelijk aan meegeholpen. In de fractie gaan we zijn expertise en enthousiasme missen, dat werkte voor het hele team aanstekelijk. Gelukkig staan er zeer goede mensen klaar in de fractie die nu in een andere rol veel voor Apeldoorn mogen betekenen."

Het afscheid van Ben Bloem in de gemeenteraad staat gepland op 29 juni. Op dat moment wordt Peter Kranenburg, huidig fractievertegenwoordiger voor de ChristenUnie, geïnstalleerd als raadslid.

Labels: