ChristenUnie Apeldoorn presenteert alternatieve begroting

CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB
Door ChristenUnie Nieuws op 13 november 2019 om 17:06

ChristenUnie Apeldoorn presenteert alternatieve begroting

Onder het motto “de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten” komt de ChristenUnie Apeldoorn met een alternatieve begroting voor de gemeentekas. Met in totaal 24 alternatieve voorstellen op de plannen van het college van B en W hopen zij hun collega raadsleden te inspireren om andere keuzes te maken.

In de plannen die de ChristenUnie voorstelt staan onder ander het terugdraaien van de bezuinigingen op de PGB, duurzaamheid en veiligheid. Daarnaast wordt er geïnvesteerd in gezinshuizen, de preventie van vechtscheidingen en jongeren die extra begeleiding nodig hebben. Om dit te mogelijk te maken wordt extra bezuinigd op kunst (o.a. Orpheus), openbare ruimte en de lobby voor hoger onderwijs. Per saldo wordt voor in totaal 8 miljoen geschoven in de plannen van B&W, met onderaan de streep een positief resultaat van 1,8 miljoen.

Fractievoorzitter Ben Bloem: “Als ChristenUnie kiezen voor 2020-2023 voor een eerlijke verdeling van krachten: de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Daarbij willen we de zwakste schouders waar mogelijk ontzien. Onze voorstellen dragen bij sociaal rechtvaardig, veilig en duurzaam Apeldoorn. Daarbij vragen we van de sterkste schouders om iets meer lasten te dragen, om zo de kwetsbaarsten in de samenleving zoals kinderen en mensen in armoede, te kunnen ontzien”.

De plannen lezen kan via deze link.

Labels: , ,