8 mei: dialoog over de jeugdzorg

Door ChristenUnie Nieuws op 6 mei 2019 om 11:07

8 mei: dialoog over de jeugdzorg

Kom ook meepraten aanstaande woensdagavond 8 mei

De kranten staan er vol mee, en in het stadhuis en bij zorgaanbieders wordt achter de scherm hard gewerkt en nagedacht: er is de laatste tijd veel te doen over de tekorten in de Jeugdzorg. De druk van oplopende kosten wordt gevoeld. Ook elders in het land en ook in de Tweede Kamer wordt er druk over gesproken. Er worden maatregelen aangekondigd en gesprekken gevoerd met de gemeenteraad. En ook wij schreven er eerder al over

Zowel in de krant als in de raadzaal hebben we opgeroepen tot kalmte: laten we eerst goed nadenken met elkaar en ons goed laten adviseren. Het gaat tenslotte om de kinderen.

Het leek ons dan ook niet goed deze gesprekken te voeren laat staan besluiten te nemen zonder eerst te praten met de mensen die het aangaat. Daarom is mede op initiatief van de ChristenUnie besloten om rondetafelgesprekken te voeren met iedereen die dit raakt. Ouders, jongeren zelf, vertegenwoordigers van cliëntenraden en jeugdzorgaanbieders. Aanstaande woensdagavond gaat dit plaatsvinden en we zijn enorm onder de indruk van het grote aantal aanmeldingen. We hopen dan ook dat iedereen die zich aangemeld heeft ook daadwerkelijk komt en van zich laat horen.

Heb je dit gemist en ben je te laat om je aan te melden, maar wil je tóch heel graag je stem laten horen? Stuur dan een mailtje naar een speciaal daarvoor ingericht mailadres: jeugdhulp2019@apeldoorn.nl of kijk voor meer informatie op www.apeldoorn.nl/jeugdhulp2019