Staatsecretaris Blokhuis komt naar Apeldoorn voor forum over preventiebeleid

Rookvrije generatie flyer kleiner.png
Door ChristenUnie Nieuws op 3 november 2018 om 16:11

Staatsecretaris Blokhuis komt naar Apeldoorn voor forum over preventiebeleid

Dinsdag 13 november komt Staatsecretaris Paul Blokhuis voor Volkgezondheid Welzijn en Sport naar Apeldoorn om in gesprek te gaan over het preventiebeleid. De Staatsecretaris doet dit op uitnodiging van de ChristenUnie in Apeldoorn. Het gesprek zal plaatsvinden tussen de staatssecretaris en Saskia Blom (Centrum voor Jeugd en Gezin Apeldoorn), Weslie Gerrits (JOGG-regisseur gemeente Apeldoorn en adviseur rookvrije sport Stout Groep), Monique L’Hoir (Gezondheidsbevorderaar en GGD Noord- en Oost-Gelderland) en geïnteresseerd publiek.

De gezondheid verbeteren van mensen en van Nederland als geheel. Om dat te bereiken, sluit het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport afspraken met verschillende partijen. In deze afspraken leggen zij gezamenlijke maatregelen vast om gezondheidsproblemen aan te pakken. Alle betrokken partijen kunnen elkaar aanspreken op deze afspraken. De inzet op de 3 thema’s – roken, overgewicht en problematisch alcoholgebruik - wordt breed gedeeld. Roken, overgewicht en problematisch alcoholgebruik schaden de gezondheid en leiden tot gezondheidsverlies en vaak tot ziekte.

Kern van het gesprek tussen Staatsecretaris Blokhuis en de drie deskundigen zal zich focussen op de vertaling van het landelijke beleid naar de dagelijkse praktijk. Hoe valt er op lokaal niveau handen en voeten aan het preventiebeleid te geven? Wat zijn de obstakels?

Het gesprek op 13 november is vrij toegankelijk voor publiek.

Labels: , , ,