CU draagt Ben Bloem voor als wethouder Apeldoorn

CU-Logo-plusje-PosterVariant-RGB CU-Apeldoorn_033_0C0A0347.jpg
Door ChristenUnie Nieuws, Roelof Veen op 1 november 2017 om 15:36

CU draagt Ben Bloem voor als wethouder Apeldoorn

De ChristenUnie fractie draagt raadslid Ben Bloem (36) voor als kandidaat wethouder voor het college van Burgemeester en Wethouders in Apeldoorn. Bloem is hiermee de beoogde opvolger van Paul Blokhuis, die vorige week donderdag is beëdigd als staatssecretaris van VWS.

Fractievoorzitter Roelof Veen heeft er alle vertrouwen in dat de ChristenUnie met Bloem een waardevolle toevoeging zal leveren aan het college van B&W. “Met Ben Bloem als wethouder willen we vasthouden aan onze verantwoordelijkheid voor Apeldoorn. Het is ontzettend belangrijk dat we ons ook de resterende 5 maanden tot aan de verkiezingen blijven inzetten voor alle inwoners. Dat kunnen we alleen waarmaken met een wethouder die de inhoudelijke dossiers kent, en daarnaast nauwe contacten blijft onderhouden met het werkveld. Met Ben Bloem krijgt Apeldoorn zo’n wethouder.”

De fractie is glashelder wanneer het aankomt op de wachtgeldregeling waar wethouders aanspraak op kunnen maken. “Bloem heeft vanaf het allereerste overleg aangegeven volledig af te willen zien van wachtgeld”, aldus fractievoorzitter Veen.
Ben Bloem is, naast zijn functie als raadslid, de afgelopen zeven jaar werkzaam geweest in de Apeldoornse opvang voor dak- en thuislozen. Eerder dit jaar werd al bekend dat Ben Bloem de beoogd lijsttrekker is voor de ChristenUnie bij de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Wanneer de gemeenteraad instemt met de voordracht van Bloem, zal huidig fractievertegenwoordiger Jarin van der Zande (25) namens de ChristenUnie worden geïnstalleerd als raadslid.

Labels: ,