Bouw mee aan ons Apeldoorn

Op 16 maart 2022 mogen we weer naar de stembus. Met jouw stem bepaal jij hoe de gemeenteraad er de komende 4 jaar uit komt te zien en welke belangrijke punten op de agenda komen te staan. In ons verkiezingsprogramma kun je lezen wat onze plannen zijn voor onze mooie gemeente.

Wij willen recht doen aan elke inwoner die bijdraagt aan de samenleving, en een helpende hand bieden aan inwoners voor wie meedoen niet vanzelfsprekend is. Wij willen een samenleving waar iedereen gezien wordt. Waar mensen tot bloei komen, van jong tot oud. Want ieder mens is uniek en waardevol in Gods ogen. Wie je ook bent, wat je achtergrond ook is: jij doet er toe. Jij telt mee.

Samen met jou willen wij bouwen aan een Apeldoorn waar het prettig wonen is en blijft. Waar voldoende ruimte is om met plezier te wonen, te werken en te recreëren. Waar dorpen hun warme en groene karakter behouden. Waar ouderen en kwetsbaren weten dat we er voor hen zijn. Waar we elkaar steunen en blijven omzien naar elkaar. Waar we recht doen aan het kind dat opgroeit in armoede en aan slachtoffers van mensenhandel. Waar starters hun kansen op de woningmarkt zien stijgen en lokale ondernemers beschermd worden tegen de oprukkende 24-uurs economie.

In ons programma blikken we vooruit en doen we concrete voorstellen voor een toekomst waarin niet alleen groei, maar bovenal de bloei van Apeldoorn en haar inwoners centraal staat.

Bouw met ons mee!

Beluister het verkiezingsprogramma in gewone taal

Bekijk onze campagnefilm