Schriftelijke vragen over jeugdhonk Zuidbroek

TOF_0326.jpg
Door Peter Kranenburg op 24 januari 2024 om 13:00

Schriftelijke vragen over jeugdhonk Zuidbroek

Naar aanleiding van een raadsbrief met informatie over de laatste stand van zaken rond het jeugdhonk in Zuidbroek heeft Peter Kranenburg samen met BVNL Apeldoorn, D66 Apeldoorn en WijApeldoorn schriftelijke vragen gesteld.

Na de brief van het college lagen er een aantal vragen: Waaruit blijkt bijvoorbeeld dat de onderzochte opties niet haalbaar zijn? En wordt er doorgezocht naar alternatieve locaties? Raadslid Peter Kranenburg vult daarbij aan:"Voor mij is de kernvraag: Welke lange termijnvisie heeft dit college op de voorzieningen voor jeugd in de wijken en met name Zuidbroek?"

Zoals in 'Apeldoorn staakt pogingen voor veelbesproken jeugdhonk, sport is nu het alternatief' (uit De Stentor van 22 janauri) ook staat, zijn de nieuwe activiteiten voor jeugd in Zuidbroek vooral aan sport gerelateerd. Maar is er zicht op het aantal jongeren dat niet actief deelneemt aan de huidige activiteiten? En wordt met het activiteitenaanbod aangesloten op de diverse belevingswerelden van de verschillende subculturen onder de jeugd?

Al eerder werden op initiatief van de ChristenUnie-fractie schriftelijke vragen gesteld over jongeren in Zuidbroek. Toen werd er vooral gesproken over overlast, een onderwerp dat ook nu terugkomt in de schriftelijke vragen. Als laatste zijn er ook vragen gesteld over betrokken vrijwilligers.

Lees hier de volledige vragen

Lees hier de antwoorden van het college

Lees meer resultaten in de raad hier