Ben Bloem op kandidatenlijst ChristenUnie

TOF_2304 (2).jpg
Door ChristenUnie Nieuws op 12 oktober 2020 om 12:07

Ben Bloem op kandidatenlijst ChristenUnie

De Apeldoornse fractievoorzitter staat als 35e genoteerd op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021. Bloem is momenteel fractievoorzitter in Apeldoorn en bestuurslid bij verschillende Apeldoornse organisaties die mensen aan de onderkant van de samenleving bijstaan (Schuldhulpmaatje, Voedselbank, Apeldoorn Financieel Fit).

Ben Bloem: “Wij gaan de verkiezingen in met de boodschap ‘aandacht voor wat echt telt’, een boodschap die mij uit het hart gegrepen is. Leed van mensen raakt mij. Dat is waarom je mij vaak tegenkomt bij organisaties die hulp bieden aan mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zoals dak- en thuislozen en verslaafden, mensen in armoede en schulden, of zij die vanwege oorlog huis en haard hebben moeten verlaten. Maar ook het leed van mensen in psychische nood gaat mij aan het hart. Zoals ouderen die zeker in deze tijd te maken krijgen met eenzaamheid, of ondernemers die zich afvragen hoe zij nog brood op de plank krijgen. Als ChristenUnie willen we boodschappers van hoop zijn.”

Vanwege de coronamaatregelen belooft het een uitzonderlijke campagnetijd te worden. Toch wil Bloem ook in de regio Apeldoorn actief aan de slag. “Waar mogelijk op straat, maar zeker ook online. We plannen digitale werkbezoeken in, en gaan het gesprek aan met inwoners en maatschappelijke organisaties om te luisteren naar hun verhaal en het verhaal van de ChristenUnie te vertellen. Een verhaal van omzien naar elkaar, van een economie die draait om mensen en van kiezen voor de schepping. Een verhaal van ‘aandacht voor wat echt telt’, zeker ook in Apeldoorn. ”

Labels: ,