Christenunie Apeldoorn: Blijf ervaringen met PlusOV melden
De start van het nieuwe seizoen is voor PlusOV niet zonder problemen verlopen, en oorzaken zijn divers. Dat is de conclusie die de fractie van de ChristenUnie maakt na verschillende meldingen over PlusOV. De wisselende indrukken en de korte week is nog onvoldoende om nu al een compleet en betrouwbaar beeld te kunnen schetsen.
"Er is geen chaos zoals vorig jaar, maar de afgelopen week is niet probleemloos verlopen. Wij hebben gehoord over misgelopen kennismakingen tussen chauffeurs en kinderen, wachttijden bij de telefoon, adressen en tijden die (ondanks tijdig doorgeven) niet goed in de ritplanningen en/of bij de chauffeurs staan", laat raadslid Hanna Riezebos weten. "Tussentijdse vragen over fouten in de ritten lijkt PlusOV nog steeds niet goed aan te kunnen. Onze fractie heeft daar aan het begin van de zomer nadrukkelijk aandacht voor gevraagd omdat dit inherent is aan de doelgroep". De exacte omvang van de problemen tijdens de start van dit jaar is ons nog onvoldoende duidelijk. Het aantal problemen lijkt kleiner, maar dat er nog steeds dingen misgaan is ook overduidelijk. Volgende week komt de regio Noord er nog bij. Dan zal PlusOV helemaal in bedrijf zijn.
"Complicerende factor voor een compleet beeld is, dat ouders en chauffeurs na de ervaring van de afgelopen twee jaar, onderling fouten oplossen. Dat nemen wij hen niet kwalijk, maar maakt het wel lastiger om PlusOV beoordelen", stelt fractievertegenwoordiger Peter Kranenburg. "Wij doen daarom nogmaals de oproep om ervaringen met PlusOV centraal te delen, en niet voor je te houden. Alleen zo krijgen we een betrouwbaar beeld, en kunnen we beter gaan bijsturen".
De fractie van de ChristenUnie benadrukt het belang van de kwetsbare kinderen in deze regio. "Wanneer er zaken mislopen komen er altijd verschillende belangen boven tafel. We roepen elke partij in dit dossier op om het belang van het kind altijd het zwaarste te laten wegen."