Hier staan wij voor

Het is het begin van een nieuwe politieke periode in Apeldoorn. De komende vier jaar wil de ChristenUnie zich met vier zetels gaan inzetten voor onze stad. Als ChristenUnie geloven we. We geloven in God, maar ook in mensen. Dat we mét elkaar het verschil kunnen maken.

Lokale politiek gaat over u en over mij. Over ouders, kinderen, onze buren, de leerkracht op school, over werkgevers en werknemers. Het gaat over ons en over hoe wij onze samenleving willen inrichten. Als ChristenUnie willen wij geen samenleving waarin ons verteld wordt wat we moeten denken en doen, maar vrijheid om te denken en te geloven en om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Wij willen een gemeente waar een bescheiden overheid ruimte biedt aan inwoners die maatschappelijk initiatief tonen. Wij willen werken aan een wereld waarin we omzien naar elkaar. Een wereld die leefbaar blijft, ook voor onze kinderen.

Met dit programma van hoop willen wij de toekomst tegemoet gaan. Omdat we geloven dat we een verhaal hebben. Een goed verhaal. Voor u, voor mij, voor Apeldoorn.

Download hier ons verkiezingsprogramma! Alleen de kernpunten lezen? Klik hier!