Apeldoorn Trofee stopt: geef die man een lintje. En zijn vrouw ook!

henkvanderzielwoensdag 10 mei 2017 20:52

Een koninklijk lintje had hij al. Henk van der Ziel was jarenlang kartrekker van de Apeldoorn Trofee. Een beloning voor vrijwilligers die Apeldoorn zo mooi kleuren.

Een officieel koningslintje was het dan ook niet, maar ook de ChristenUnie wilde Henk graag nog eens laten weten hoezeer zijn inzet voor onze stad wordt gewaardeerd. Hij was aangemeld als ‘Vrijwilliger van Waarde’, ons eigen bescheiden lintje waarmee wij de vele vrijwilligers van Apeldoorn in het zonnetje willen zetten. Zijn passie en enthousiasme voor onze mooie stad, de evenementen en de vrijwilligersorganisaties. Het ontstaan van de Apeldoorn Trofee… en het stoppen ervan. Een nieuws dat vandaag pas officieel bekend werd gemaakt. Na 5 mooie jaren draagt Henk het stokje over aan Frank Boekema van de Stedendriehoek, die zelf met een eigen vervolg op de trofee gaat komen: een maandelijkse vrijwilligerspagina in het huis-aan-huisblad.

Wat Henk nu gaat doen liet hij nog even in het midden, maar stilzitten zal het vast niet worden. Het was dan ook een hele eer hem de ‘Vrijwilliger van Waarde’ oorkonde te mogen uitreiken. Aan hem, maar ook zeer zeker aan zijn vrouw Wil, die hem in al zijn werk steunt en hem vele uren heeft moeten missen als hij weer druk bezig was Apeldoorn vooruit te helpen. Henk, Wil, namens zoveel Apeldoorners: merci!