Belevingsvlucht

Ben binnen.jpg
Door Ben Bloem op 30 mei 2018 om 09:16

Belevingsvlucht

Sommige dingen moet je beleven. De langverwachte en veelbesproken "belevingsvlucht" van Lelystad Airport vliegt vandaag over Apeldoorn. ChristenUnie kamerlid Eppo Bruins heeft zich hiervoor namens inwoners en gemeenten in de regio hard voor gemaakt in Den Haag. Welgeteld 4 keer vliegt de Boeing 737 over Apeldoorns gebied, met name boven Klarenbeek.

De afgelopen weken hebben veel mensen mij gevraagd naar mijn "beleving". Naar de verkiezingsuitslag, de onderhandelingen waarin wij voor het eerst in 12 jaar in Apeldoorn niet aan tafel zaten, of hoe het is om wethouder te zijn geweest, en nu niet meer. Of hoe het is om nu fractievoorzitter te mogen zijn, nadat ik vorige week het stokje mocht overnemen van Hanna Riezebos.

Nog één keer dan: ik ben enorm trots op ons team en trots op de uitslag. Met een dijk van een verkiezingscampagne, ruim zesduizend inwoners die hun stem aan de ChristenUnie toevertrouwden en 4 zetels in de gemeenteraad kunnen wij deze raadsperiode enorm veel voor Apeldoorn gaan betekenen. Uiteraard was het even slikken. Het verlies van een zetel en het besef dat Hanna en ik niet werden uitgenodigd aan de onderhandelingstafel was wel even 'schakelen'. Maar ook als grootste oppositiepartij willen wij onze rol pakken als scherpe, kritische volger van een nieuwe coalitie.

We hebben het allemaal mogen beleven. Ons team heeft het mogen beleven. Ik heb het persoonlijk mogen beleven. Om - kort maar krachtig - wethouder te mogen zijn. Om lijsttrekker te mogen zijn van een geweldige ploeg. En nu als fractievoorzitter aan de slag te mogen gaan, met dank aan Hanna die de honneurs waarnam zolang ik nog wethouder was. Het was een roerige vlucht, met soms wat turbulentie, maar het is goed om weer geland te zijn. Klaar voor de volgende vlucht.

ps: we zijn benieuwd naar jouw ervaringen naar aanleiding van de belevingsvlucht Lelystad. Laat het ons weten op onze facebookpagina!