Ik heb je nodig. Echt.

Ben binnen.jpg
Door Ben Bloem op 19 maart 2018 om 20:37

Ik heb je nodig. Echt.

Het klinkt zo eenvoudig misschien, maar het is zo waar. Nog heel even en we mogen weer naar de stembus. En wij - alle 28 mensen op de kieslijst van de ChristenUnie Apeldoorn - kunnen niet zonder jouw stem. En die van je buurman en buurvrouw, je collega, en de mensen in jouw kerk of straat.

Want met 28 plus een beetje komen we er niet. Om je een beeld te geven: de vorige verkiezingen hadden we 8069 stemmen nodig om die o zo belangrijke 5 zetels te behalen. Ofwel: iedere stem telt. Echt. En daarom wil ik je vragen je Apeldoornse familie, vrienden en kennissen te benaderen. Vraag ze te gaan stemmen. En durf ze te vragen op de ChristenUnie te stemmen. Dat kan heel simpel. Gewoon door onze berichten op social media met je vrienden te delen, zelf een privébericht of appje te sturen, of door onze mailing te forwarden. Doen hoor. Want we hebben je nodig. Echt.

Het gaat namelijk echt ergens over. De komende vier jaar gaat de gemeente weer verder met het ontwikkelen van de openbare ruimte en het bouwen van broodnodige woningen, met invulling geven aan lokale belastingen, met zorg, met werkgelegenheid en met veiligheid op straat. En de ChristenUnie heeft hier ook echt goede en hoopvolle plannen voor. Zo willen we doorgaan met het versterken van relaties en voorkomen van (v)echtscheidingen, omdat onze kinderen daar zo enorm onder lijden. Met preventieprogramma’s voor de zorg, met daarin ook aandacht voor ouderen en dementerenden. Met uitstapprogramma’s voor prostituees en slachtoffers van mensenhandel. Met meer veiligheid op straat en in huis, bijvoorbeeld door te investeren in de brandweer. Met het voorkomen van verslavingen en hulp aan dak- en thuislozen. En met ambitieuze plannen om van Apeldoorn een duurzame stad te maken.

Allemaal thema’s waarin wij ook de afgelopen jaren successen mochten behalen. En daar hadden we die 5 zetels hard voor nodig. We willen dan ook iedereen bedanken voor het vertrouwen de afgelopen 4 jaar, en van harte vragen dit vertrouwen opnieuw te geven. Omdat we oprecht geloven dat een stem op de ChristenUnie een zegen voor onze stad is. Kortom: wees Apeldoorn tot zegen, stem ChristenUnie, en vraag je omgeving dat ook te doen.

Dank je wel.

ps: Hoe zat dat ook alweer met die mooie plannen voor onze stad? Kijk dan even op onze website apeldoorn.christenunie.nl/stemcu

Labels: , , ,